Tuesday, February 26, 2008

Ochtendrelaas

Jawadde, iets voor 7 geraakte ik dan toch uit mijn bed vanochtend. Normaal gezien blijf ik nog een kwartier, of godbetert, zelfs een halfuur liggen om er dan uit te rollen. Waarom deze keer dan niet?

Op het werk had iemand beslist om om 8u30 een soortement crisismeeting te beleggen. 8u30 is vroeg voor de mensen die geen klein mannen hoeven af te zetten aan een godvergeten schooltje in een godvergeten keuterdorp provinciestadje. Normaal gezien arriveer ik pas rond iets na 9u op mijn werk. Het was dus vrij duidelijk voor mijn eigenste zelve om niet te blijven liggen en dus stante pede uit mijn bed te springen.

Omstreeks halfacht zat ik in mijn auto om vast te stellen dat de naft diesel bijna op was. Kwestie van niet stil te vallen op het linkerrijvak van de autostrade dan toch maar besloten van eerst enkele liters compacte energie te gaan tanken. Tijdsverlies: ongeveer 7 minuten.

Ik weet niet hoe het bij u zit, maar ik verlies meer tijd met op de Ring rond Brussel te geraken vanuit de Noordrand, dan met op die Ring zelf rond te rijden/in de file te staan. Deze ochtend lag het niet alleen aan teveel auto's op weg naar het werk van hun inzittende (en te weinig capaciteit op de aanvoerwegen), maar ook aan een traktor van de plaatselijke gemeente met achterhangende machinerie die maximum 30 km/u haalde. En ook aan de dame die voornoemde traktor niet durfde in te halen op de laatste honderden meters rechte baan vóór de weg begon te slingeren door een klein maar toch wel groot dorp. Tijdsverlies: 4 minuten.

Chance dat het verkeer daarna hetzelfde was als op een normale dinsdagochtend. Tijd van aankomst: 8u40.

Moraal van het verhaal:

  1. zie dat 's avonds laat niemand van het gezin nog met de auto gaat rondrijden (of u tenminste verwittigt dat het lampje is gaan branden zodat ge daar rekening mee kunt houden) ,
  2. traag verkeer verbieden tussen 7u30 en 9u (en ook tussen 16u30 en 18u).
  3. (meetings voor 9u weigeren - technisch gezien was ik niet eens officieel uitgenodigd)
  4. (note to others and self: de regelkes volgen om batch jobs aan te vragen zodat deze niet op dezelfde moment in Acceptatie en in Productie runnen, wat tijd geeft om fouten te vinden bij gebruik van Productie-like data)
  5. (note to others and self: roddelen op't werk is toffer dan werken zelf :-))

No comments: