Sunday, February 17, 2008

Saturday Night Fever

pic: LastNightsParty

Yesterday was dus zaterdag. Op het programma des avonds stond:

  1. date oppikken in Antwerpen
  2. bedrijfsfeestje in Stuurboord/Hangar 26, Antwerpen met Pepe Luvwax, een Cubaanse marching band en als top of the bill: Squadra Bossa ft Buscemi.
  3. Ed Banger Labelnight @ Silo, Leuven
Moeilijk kon dat niet zijn, dacht ik in mijn eigenste zelve. Na dus ewa mappy.be en Google Maps geraadpleegd te hebben, vertrok ik met gerust gemak richting Antwerpen, ook wel Anvers genoemd aan de overkant van de taalgrens, een geweldige avond tegemoet.

In tegenstelling tot mijn vorige bezoek aan de koekenstad, was ik deze keer op tijd aangekomen. Na een omzwerving in de buurt van het Rooseveltplein, waardoor ik het appartement van één van mijn beste maten voorbijreed, en ook wel na enkele telefoontjes met de date ("ik denk da'k u juist heb zien voorbijrijden", "tiens, kheb niemand gezien op't voetpad"), kon ik betreffende date oppikken.

5 minuten later kwamen we aan op het bedrijfsfeestje, alwaar we bijna de artiestenlounge waren binnengesukkeld ("tiens, da's hier precies voor artiesten" zeggen naast ne security-dude, niet snugger zeg ik u!). Niet lang daarna, like 20 seconds, werden we verwelkomd door 2 witgekleede heerschappen met ne witten hoed op. Waarvan één de CEO was. Ik heb maar braafjes geknikt en doorgelopen.

Een halfuur en 2 drankjes later kwamen er opeens wat mensen met trommels en koebellen binnen gesjoempeld en kabaal maken. Chance dat ze mooi kabaal maakten!

Daarna dan heerschap Buscemi, vergezeld van nen MC met drumstel en wel nen Castro-klak-drager. De man straalde weinig uit, maar de dancefloor kreeg hij toch wel in vuur en vlam. Iets na middernacht zat zijn set erop, en na wat jong grut hun jump-moves aanschouwd te hebben, besloten we van de Silo onveilig te gaan maken.

Tegen iets te hoge snelheid aldaar aangekomen, bleek er "Sold Out" te hangen naast de deur. Not good. Net zoals de Waal die Engels bleef praten tegen mij, terwijl ik in't Frans tegen hem bezig was. De junkie. Zijn Engels was trouwens veeeeeeeeel slechter dan mijn Frans (which is actually quite good naar't schijnt).

Bon, date en ik ewa de omgeving verkend, en dan blijkbaar opeens binnengeraakt. Volk dat daar was pee, niet te doen. Dat briefke met "Sold Out" bleek dus niet gelogen te hebben. De buitenwippers ook niet.

Ed Banger had die avond met Feadz, Mr - Flat Beat - Oizo, en Busy P afgezakt naar de Silo om een lekker elektro-ghetto-techno-feestje te bouwen. Ze gingen ook uber-hot chick Uffie meepakken, maar die had blijkbaar een verbinding gemist op weg van Japan naar La Douce Belgique. Jammer maar helaas voor haar, maar haar hits werden toch gedraaid and the crowd went wild. Woehoe.

Schoon volk, goeie muziek (zowel in Antwerpen als in Leuven), en meer dan leuk gezelschap: meer heb ik niet nodig om een geslaagde avond te kunnen beleven. Voor herhaling vatbaar.

1 comment:

dM3 said...

geen wonder dat ge uw date voorbij reed, die is 3x kleiner dan u ;)