Friday, August 15, 2008

Lopen

Mijn tochtje van 8,7 kilometer heb ik afgelegd in 57 minuten en 14 seconden (iets sneller dan 9 km/u). Het huidige wereldrecord voor de 10 kilometer ligt op 26 minuten en 17 seconden.

Het parcours is, zoals dat van mijn toer van 5 kilometer, lichtelijk geaccidenteerd.

  1. Het eerste tussenpunt, na 1,65 kilometer vlak parcours, werd afgelegd in 10m16s aan 9,63 km/u.
  2. Het tweede tussenpunt, 1,94 vlakke kilometers verderop, werd afgelegd in 13m19s aan 8,68 km/u.
  3. Het derde tussenpunt, 1,41 stijgende kilometer verderop, werd afgelegd in 9m00s aan 9,39 km/u. Weird. :-) Op dit punt heb ik in totaal net geen 5 kilometer afgelegd, aan een gemiddelde snelheid van 9,18 km/u.
  4. De daarop volgende 1,14 dalende en vlakke kilometer werd afgelegd in 8 minuten en 10 seconden, aan een snelheid van 8,39 km/u.
  5. De daarop volgende 1,38 vlakke en dalende kilometer werd afgelegd in 9 minuten en 50 seconden, aan een snelheid van 8,44 km/u.
  6. Dan ging het voor 310 meter omhoog, afgelegd in 2m13s aan een snelheid van 8,40 km/u.
  7. Laatste 888 meter (dalend en vlak) werd afgelegd in 4m26s, aan een snelheid van 12,02 km/u.
De gemiddelde snelheid was 9,13 km/u. Which is quite slow. But then again, voor iemand van meer dan 100 kilo, die nog maar anderhalve maand ofzo aan het lopen is: niet slecht denk ik zo.

4 comments:

Inne said...

Idd!
En ik zou passen voor die afstand ze. Ik loop wel sneller, maar ben na 3,3 km in 17 minuten niet meer aan te spreken.
Geef mij maar zwemmen, dan doet het water al de helft van het werk. :-)

boskabout said...

Da's gelijk bij fietsen, daar doen de wielen ook al den helft van het werk. :-)

Anonymous said...

mja maar met fietsen hebt ge dan het probleem van bloedblaren op de poep :). Zwemmen, veel leuker dan lopen of fietsen :) Alleen spijtig da ge daar zo nat van wordt..

boskabout said...

Fietsen is wel rapper dan zwemmen of lopen hoor! /me loves speed!