Wednesday, March 26, 2008

Wat ik vanavond wou doen, en waarom het is uitgedraaid op een zak chips eten en van een fles Sambuca sippen

(zet eerst nekeer David Bowie - Life On Mars op ofzo)

Wat ik wou doen (in random volgorde):

  • Een sms-je of mailtje sturen. Mij niet willen opdringen en tijd willen geven suckt! :-/ En "ik wil bij jou zijn, en luisteren naar je verhalen en avonturen, en je plannen, mag ik vanavond eens langskomen?" is toch wel net iets te direct naar mijn goesting :-). Ondertussen is de avond al afgelopen natuurlijk. Great *sigh*.
  • Een soortement hobby/bezigheid zoeken. Open-source software ontwikkelen ofzo.
  • Iets schrijven over hoe het opvalt dat al die bloggende wijven vrouwen zich (onterecht!) lelijk vinden en zitten te zagen en te siccaneren over't geen of't ander en dat venten eigenlijk geen haar beter anders zijn. Dat we dus allemaal normaal zijn :-). En hoe ik als man het concept "relatievorming met een vrouw" zie (een ander licht op hun topic van vandaag: mannen), dat zou ik misschien ook wel nekeer willen opschrijven.
  • Mijn fileserver/fulltime Linux bak en museumstuk (dual Pentium Pro processoren) van plaats verwisselen. Kwestie van de fileserver ook als 2e pc te kunnen gebruiken. Het museumstuk krijg ik toch niet deftig aan de praat.
  • Gaan zwemmen.
  • ...
Waarom het dus geëindigd is met een zak Super Chips met Peper & Zout smaak (my favourite) ledig te maken en met wat te sippen van mijn enige fles Sambuca:

  • Ik heb aanschouwd hoe mijn pa ambetant wordt van de weerberichtgeving op den televisie. Hij werd lastig omdat ze eerst ewa zeveren over neerslag die er gaat komen in de loop van de volgende dagen, daarna pas beginnen met per komende dag te overlopen wat de temperatuur gaat zijn, en omdat den ene dag en den dag erna het lage-drukgebied blijft hangen boven Ijsland, en den andere dag het boven Engeland hangt, en dat ze niks van wisten en knullen zijn en dergelijke meer. Verder kan hij blijkbaar niet goed vatten hoe moeilijk het is om voorspellingen te maken, hoe belangrijk goede meetgegevens zijn, hoe fouten zich propageren in numerieke berekeningen, of dat de weerberichtgeving op VTM of VRT kijken naar verschillende computermodellen, en misschien wel eens kunnen wisselen van model dat ze gebruiken afhankelijk van hoeveel dagen ze in de toekomst kijken. Hij heeft wel ergens een punt over het moeten wachten op de temperatuur. Het heeft weinig zin om keigrote pictogrammen op de weerkaart te zetten, maar geen cijferkes voor de temperatuur. Maar bon, ik werd dus lastig van zijn onwetendheid. Stom enzo... Omda'k er zelf meer van wou weten, ben ik dan maar ewa gaan Googelen naar het hoe van weersvoorspellingen, en en passant ewa Python beginnen leren (aja, rappe ontwikkeling van software enzo!)
  • Mijn ma wilt morgen mijn kamer kuisen, maar ze wilt ook dat ik ze opgeruimd heb tegendan. Jah dag Jan, dat zul dus niet waar zijn eh. Eerst alles op mijn bed leggen, dan wat sorteren en dan terug properkes op mijn bureau leggen zeker. Onzinnig werk, want het is al gesorteerd. Maar het ligt niet properkes op mijn bureau. En't stof is niet afgedaan. En ik heb geen goesting om een stofvod te zoeken. En pffff, nekeer met nen dweil over de vloer gaan, dat KAN ik nog net wel, maar niet morgenmiddag. Want ik heb deze week geen congé hoor.
  • En miljaar, zondagochtend is't mis ter nagedachtenis van één van mijn overleden grootvaders. En da'k er naartoe moet gaan. En da'k den nacht eraan voorafgaand verdorie naar The Subs wil gaan zien en luisteren in de Silo (Danse Bordel!). En da'k dus weer veel te weinig ga geslapen hebben.
  • ...

En zo komt het, beste lezerinnetjes en lezertjes, dat ik nu bijna een ganse zak Super Chips met Peper & Zout smaak heb opgegeten, en ook een paar keer van de fles Sambuca gesipt heb.

Toch nog iets dat me goed bevallen is deze avond.

Good night, and good luck!

2 comments:

dM3 said...

MAN MAN MISERIE!!!!!!

Anonymous said...

lekker