Wednesday, July 30, 2008

Tabula Rasa

Bon. Als de enige return on investment een nog grotere vraag naar investeren van tijd en aandacht blijkt te zijn, dan ben ik het ook wel even beu.

Neemt ondergetekende nen dag verlof voor wat de schoonste dag van het jaar blijkt te zijn, wedergewijs althans, dan komen the folks even af met "dan kunt ge naar het containerpark gaan" en "uwe stal opkuisen" en "we kunnen achter het grasmachien voor meter gaan".

Ik doe al weken lastig omdat ze mij behandelen als hunne eigenste neger... Het enige wat dat geholpen heeft, is het verkrijgen van een oh-zo-makkelijke "dank u" als ik iets doe, zoals bijvoorbeeld die keer toen ik achter een fucking idiote Coca-Cola Light design bag gewonnen door mijn lief klein zusje ging. Of bij het helpen van het water geven van de ganzen. Alsof u elke twee dagen voor het plezier rondloopt met 100 liter water in uw twee pollen... Of even voor het plezier van de kleine juffrouw achter een Go-Pass gaat, en dan uit opgejutheid (want ge moet over een kwartier bij de oma zijn want de dierenarts komt daar langs en ge moet die helpen om de honden vast te houden terwijl de teken verwijderd worden, maar dan blijkt de nonkel ook afgekomen te zijn, zucht) drie keer de verkeerde code intypen in het Bancontact spullement: 3 dagen wachten tot de bankkaart genormaliseerd is. Chance dat de Proton-waarde die erop stond nog bruikbaar was.

Anyhow, ik voel me de genegeerde neger. Ik hoor het u al zeggen: "ga dan alleen wonen". Awel, ik denk dat ik het nog zou missen, al dat gezaag en gezeik rond mijne kop. En't is nu niet dat iedereen staat te trappelen om hier in de buurt te gaan wonen met mij. Leuven is namelijk veel plezanter als ge ne jonge werkmens zijt. Maar wel wreed onhandig als ge in de Brusselse Noord-Oost-Rand gaat werken. Ver van een station enzo. Files enzo...

En om terug te komen op die ROI van hierboven: het is blijkbaar niet evident voor mensen om te zien wat ge voor die mensen doet. Zo zijn er mensen waarvoor ik 2 uur langer uitga (terwijl ik eigenlijk allang zou moeten gaan slapen) om hun te plezieren. Denkt ge dat die dan mee met mij uitgaan als ik het _hun_ vraag? Nee. 't Is altijd te ver. Of teveel "boenk". Zucht. Zo wordt er morgen ook niet naar de zee gegaan...

En't is niet zo evident om zo'n profiteursgedrag af te leren. De banden doorknippen, en nieuwe relaties aanleggen: da's misschien nog het beste. Tabula Rasa!

Ik had misschien deze avond toch naar Parijs moeten rijden om naar DJ Mehdi, Feadz en Midnight Juggernaughts te gaan luisteren...

2 comments:

Paul Cobbaut said...

Succes alvast met je tabula rasa!

Anonymous said...

Ik denk dat het verkeerd is om iets tegen je goesting te doen voor iemand (zoals twee uur langer uitgaan) en dan te verwachten dat je daar iets voor terug krijgt. Je hoeft niets tegen je zin te doen, toch?